kadınlar için dini bilgiler

#1
Sponsorlu Bağlantılar
Kadınlara Dini Bilgiler
Kadınlara Özel Dini Bilgiler


SORU: Oje, kına, saç boyası gibi midir, gusle mani midir?

CEVAP: Kına, saç boyası gusle mani olmaz. Çünkü altına su geçirir. Fakat yağlı boya, oje, zamk gibi şeyler altına su geçirmediği için gusle manidir. Kınalı ve ojeli elleri yabancı erkeklerin görmezi de caiz değildir.



SORU: Kadın doktoruna kadın hastalığından muayene olan kadının gusletmesi gerekir mi?

CEVAP: Lezzet duymuşsa gusleder, duymamış ise gerekmez. Oruçlu ise, bu esnada içeriye ilaç vs. gireceği için orucu bozulur.



SORU :Adetli iken diş dolgusu yaptırılır mı?

CEVAP: Âdetli veya abdestli olunsa da fark etmez. Dolgudan sonra, gusülde, abdestte ve namazda Maliki veya Şafii mezhebini taklit gerekir.


SORU: Cünüp kimse neleri yapabilir neleri yapamaz?

CEVAP: Cünüp, Besmele çeker, dua okur, la ilahe illallah diyerek zikir çeker, salevat okur. Hatta Fatiha, Rabbena âtina gibi âyetleri dua niyetiyle okuyabilir. Sadece Mushafı tutamaz ve Kur�an okuyamaz. Camiye giremez. Tırnak kesmesi, tıraş olması mekruh olur. Hayzlının tırnak kesmesi mekruh olmaz.



SORU: Bir kız dinimizde anne ve babasından izinsiz evlenebilir mi?

CEVAP: Ana babanın rızasını almak iyi olur. Hanefi mezhebinde ana babanın rızası şart değildir. Diğer mezheplerde şarttır.



SORU: Çocuğu olmayan karı-kocanın, tüp bebek usulü ile, çocuk sahibi olmaları caiz midir?

CEVAP: Tüp bebek nikahlı karı kocadan olursa caizdir. Avrupa�daki gibi kiralık anne veya sperm bankasından alınan materyel kullanılırsa caiz olmaz, haram olur. Çocuk veledi zina olur. Karı-kocadan alınan materyaller, tüpte ilkâh vâki olduktan sonra, rahme konuyor. Buna tüp bebek deniyor. Bu caizdir. Ancak, haram işlemeden yapılmalıdır.

Allahü teâlâdan çocuk talep etmeyi teşvik buyuran hadis-i şerifler çoktur. Çocuğu olmayan karı-kocanın, Silsile-i aliyyeyi [Büyük islam âlimlerini] vasıta yaparak, dua etmeleri ve meşru sebeplere sarılmaları gerekir.



SORU: Kadının zinetlerinin zekatını kocası mı verir?

CEVAP: Kocası hanımından vekalet alarak verebilirse de, kocası vermek zorunda değildir. Kadın kendi parasının ve takılarının zekatını altın olarak vermek zorundadır.



SORU: Lohusalık döneminde 40 gün dışarı çıkılmaz mı?

CEVAP: Dini yönü yoktur. Tıbbi yönü vardır. Lohusa kadın, ruhi ve bedeni yönden çok hassaslaşmıştır. Mikrop kapması ve cinnilerin musallat olması daha kolaydır. Bunun için zaruret yoksa dışarı çıkmaması tavsiye edilmiştir.



SORU: Doğum yapan bir kadının bütün günahları af olurmuş. Doğru mu?

CEVAP: Doğum yapan müslüman kadının günahları affolur. Doğum esnasında ölürse şehid olur.



SORU: Kadın, babasından kalan mirası erkek kardeşi ile eşit olarak paylaştığında erkek kardeşinin hakkı geçer mi?

CEVAP: Dinen hak geçer. Kardeşi ile helallaşması lazımdır.



SORU: Doğumun kolay olması için bir dua var mı?

CEVAP: Bir tas, tabak içine (Bismillâhillezi lâ ilâhe illâ huv El-Halim-ül Kerim. Sübhâne Rabbil' Arş-il'azim Elhamdülillahi Rabbil' âlemin) ve sonra (Nâzi'ât) suresinin son âyetini ve Ke-ennehüm'den itibaren (Ahkaf) suresinin son âyetini islam harfleri ile yazıp, eritip anasına içirmelidir. Kağıda yazılıp suya sokmakla da olur. (365 Gün Dua kitabında, arapça asılları ile bunlar yazılıdır)



SORU: Kadın istemiyorsa, kocasının korunması caiz mi?

CEVAP: Hayır.



SORU: Gusl ettikten sonra kadından kocasının menisi çıksa gusül gerekir mi?

CEVAP: Gerekmez.



SORU: Kadınının veya erkeğin kısırlaştırılması caiz mi?

CEVAP: Caiz değil, haramdır.



SORU: Bir kadın, hocasının şeyhinin elini öpebilir mi?

CEVAP: Peygamber efendimiz, yabancı kadınlara el öptürmemiştir. Kadınlar, kızlar şeyh denilen kimselerin ve hiçbir yabancı erkeğin elini öpemezler.
 
#2
SORU: Kadın doğum hekiminin, kürtaj yapmasının dinimizdeki yeri nedir?

CEVAP: Dinimize göre, özürsüz çocuk aldırmak haramdır, yasaktır. Ancak, ananın veya süt emen diğer çocuğun ölümüne sebep olan bir özür varsa, uzuvları teşekkül etmeden çocuk aldırmak caiz olur. Kütüb-i sittedeki, �İnsan, anne karnında nutfe olarak 40, kan pıhtısı olarak 40, et parçası olarak da 40 gün kalır. Bundan sonra ruh verilir� mealindeki hadis-i şerifini de esas alan âlimler, bir özürden dolayı, 1 aydan 4 aya kadar kürtaja izin vermişlerdir. Dört ayı geçmiş ise, sakat doğacağı tespit edilmiş bile olsa aldırılamaz. (Redd-ül Muhtar)

Dinimizde fakirlikten dolayı iyi bakamamak, besleyememek korkusu, kürtaj için özür olmaz. Din bilgilerinin öğrenilmesinin yasaklanması sebebiyle o ülkelerde yaşayan Müslümanların çocuklarına din bilgisi öğretememek, İslam terbiyesi ile yetiştirememek korkusu kürtaj için özür olur. (Fakirlikten korkarak, rahmindeki çocuğu öldürmek, haksız yere cana kıymak, yani cinayet olduğu gibi, evlat hakkını da tanımamaktır, büyük günahtır.

Meşru bir özür varsa doktor açısından da mahzuru olmaz.



SORU: Kadının peruk takarak sokağa çıkması uygun mu?

CEVAP: Erkekler arasında başını açmak zarureti olduğu zaman, kadının başını ve kendi saçlarını peruk takarak örtmesi caiz ve lazım olur. Zaruret ile ihtiyacı karıştırmamak lazımdır. Bakacak kimsesi olmayan kadının açlıktan ölme tehlikesi zarurettir. Üniversitede okumak zaruret değildir.



SORU: Kadınlar kesilen saçlarını, tırnaklarını ne yapmalıdır?

CEVAP: Kesilen saçlar, bir yere gömülmelidir. Buna imkan olmazsa, bir poşet içine koyup yanına ağırlık yapsın diye taş da koyarak denize atmalıdır.



SORU: Kadın, takı denen süslerini yabancı erkeklere gösterebilir mi?

CEVAP: Kadın, takı denen süslerini yabancı erkeklere gösteremez. İster yüzük ister küpe, ister bilezik, isterse kolye olsun.



SORU: Makyaj yapmak caiz midir?

CEVAP: Kadının kocasından başkasına güzel görünmesi caiz değil. Kocası için yapabilir. Başkası için, başka kadınlar için caiz olmaz. Bu şekilde sokağa çıkamaz.



SORU: Kadın kocasının gayri meşru emirlerini getirmezse günaha girer mi?

CEVAP: Böyle emirleri yaparsa günaha girer. Kimden gelirse gelsin Allahü teâlânın emirlerine aykırı işler yapılmaz.



SORU: Kadın adetli iken nikah kıyılabilir mi?

CEVAP: Kıyılır. Bu halde iken cima yapılamaz.



SORU: Kadının spiral taktırması caiz midir? Başka tetbirler de alınabilir mi?

CEVAP: Caizdir. Gusle mani de değildir. Sağlığa zarar vermeyecek meşru her tedbir alınabilir.



SORU: Bir aylık düşükten gelen kan nifas kanı mıdır?

CEVAP: Organları teşekkül etmemiş düşükten sonra gelen kan nifas kanı sayılmaz, özür kanı sayılır. Özürlü olarak namazını kılar. Çocuğun organları yaklaşık 4 ayda teşekkül eder.



SORU: Düğünde sokakta, erkeklerin önünde oynayan evli kadının nikahı gider mi?

CEVAP: Doğrudan nikah gitmez. Bu şekilde erkeklerin önünde oynamak, ister düğünde ister başka yerde olsun haramdır, büyük günahtır. Buna önem vermezse, hafife alırsa imanı gider, imanı gittiği için de nikahı gider.



SORU: Kadın hastalığından dolayı fitil kullanan kadının orucu bozulur mu gusül abdesti alması gerekir mi?

CEVAP: Orucu bozulur. Gusül abdesti alması gerekmez.
 
#3
SORU: Kadının kaşların birleştiği kısmı alması câiz olur mu?

CEVAP: Câiz olur. Kaşlarının dışındaki yüzdeki kıllar da alınabilir. Kaşlar inceltilmez.



SORU: Kadının kadınlara mevlid okuması mahzurlu mudur?

CEVAP: Sesini erkekler duyarsa günah olur. Duymayacak şekilde olursa câiz olur.



SORU: Kadınların çenealtı avret midir?

CEVAP: Avrettir.



SORU: Özürlü kadın, Fatiha-i şerifi, duâ niyyetiyle okuduktan sonra sevabını ölülere hediye edebilir mi?

CEVAP: Edebilir.



SORU: Kadının camiye cemaate gitmesi uygun mudur?

CEVAP: Camide kadınlara ait ayrı bir bölüm de olsa kadının cemaate gitmesi uygun değildir. Peygamberimiz, kadının en makbul namazanın evinin tenha bir köşesinde kıldığı namaz olduğunu bildirmiştir.



SORU: Kadınlar, necaset ve ev temizliğinde nelere dikkat etmelidir?

CEVAP: Necaseti temizlemede, necaset bulunduğu yerden çıkarılıp, kendisi ve eseri giderilince, o yer temiz olur. Yıkamakda belli bir aded yoktur. Bir kere yıkamakla da çıkarsa kâfîdir. Necâset giderilip de, eseri, yanî renk ve koku kalırsa, zararı olmaz. Sıcak veya sabunlu su lâzım gelmez.

Necaset bulaşan kumaş ve beden, üç kere yıkanınca temiz olur.

Görülmiyen necâsetler, meselâ ispirto ve idrâr bulaşan eşya, leğende, çamaşır makinesinde, ayrı sular ile, temizlendiği zan edilinceye kadar yıkanır. Bir kere yıkamakla temizlenirse, kâfî olur. Yıkarken, makinedeki su ve diğer eşyâ, necs olmazlar. Vesvese, şübhe edenlerin üç kere yıkaması ve hepsinde sıkması lâzımdır. Herkesin, kendi kuvveti kadar sıkması kâfîdir. Büyük olduğu için sıkılmıyan eşya, meselâ halı gibi necâseti emen şeyler, her üç yıkayışta temiz olur. Yanî, her yıkayışta asılır su damlaması kesilinceye kadar beklenir. Desti, çanak ve bakır gibi necâseti emmiyen şeyleri ve denizde, derede, muslukta yıkanınca temizlenmiş olur. Halk arasında söylenen kapları kırklama yani kırk defa yıkama şartı yoktur.

Temizlikte vesveseye kaçmamak lazımdır. Vesvese ile hareket haramdır. Temizlikte vesvese, israfa ve zaman kaybına, hatta ibadetlerin kazaya kalmasına sebep olur. Necaset görülmedikçe, bilinmedikçe bütün eşyalar temiz kabul edilir.

Temizlikte, dinin emrini yerine getirmek esas olmalıdır. Dinimiz nasıl emretmişse onunla yetinmelidir. Vesveseye, gösterişe, riyaya kaçmamalıdır.



SORU: Hamile iken kadınların saç kestirmesinin mahzûru var mıdır?

CEVAP: Saç kestirmenin hamilelik ile bir alâkası yoktur.


Kaynak : dinibilgiler.org​
 
Üst