Sponsorlu Bağlantılar
Genç Kalemler dergisi nedir,
Genç Kalemler kurucuları temsilcileri kimlerdir,
Genç Kalemler akımı hakkında bilgi kısaca
GENÇ KALEMLER
Edebiyatımızın önemli topluluklarından biridir. 1911 de Selanikte çıkan Genç Ka*lemler dergisiyle başlayan milli edebiyat akımı başlamıştır. II. Meşrutiyetin (1908) serbestliği o günlerde memleketi kurtar*mak için çalışanları üç siyasi noktada top*lamıştır.
a) Osmanlılık tezini savunanlar,
b) Pan-islamizmi ideal edinenler,
c) Pan- Türkizmi tutanlar.
Bunların içinde üçüncü görüş gittikçe kuvvetlendi. Genç kalemler bu sırada işe başladılar. Ömer Seyfettin, derginin ilk sayısında çıkan Yeni Lisan adlı makalesinde bu topluluğun sanat ve edebiyat anlayışını anlattı. Daha sonra Zi*ya Gökalp Milli edebiyatın programını daha geniş olarak ortaya koymuştur. Onlara gö*re edebiyat önce bir dil sanatıdır. Divan, Tanzimat ve Servet-i Fünûn toplulukları Türkçe kullanmadıkları için Türk edebiyatı*nın da temsilcisi olamaz. Gelecekteki Türk edebiyatı Türklerin Orta Asya tarihini ve Anadolu halk edebiyatını incelemeleriyle yaratılabilir. Sanat ve edebiyatta bizim ma*lımız olmayan atılmalıdır. Ömer Seyfettin Ziya Gökalp, Ali Canip ve arkadaşlarının başlattığı bu akım cumhuriyete kadar ba*şarıyla devam etmiştir. Kendinden sonraki akım ve toplulukları da etkilemişlerdir.
Genç Kalemler kurucuları temsilcileri kimlerdir,
Genç Kalemler akımı hakkında bilgi kısaca
GENÇ KALEMLER
Edebiyatımızın önemli topluluklarından biridir. 1911 de Selanikte çıkan Genç Ka*lemler dergisiyle başlayan milli edebiyat akımı başlamıştır. II. Meşrutiyetin (1908) serbestliği o günlerde memleketi kurtar*mak için çalışanları üç siyasi noktada top*lamıştır.
a) Osmanlılık tezini savunanlar,
b) Pan-islamizmi ideal edinenler,
c) Pan- Türkizmi tutanlar.
Bunların içinde üçüncü görüş gittikçe kuvvetlendi. Genç kalemler bu sırada işe başladılar. Ömer Seyfettin, derginin ilk sayısında çıkan Yeni Lisan adlı makalesinde bu topluluğun sanat ve edebiyat anlayışını anlattı. Daha sonra Zi*ya Gökalp Milli edebiyatın programını daha geniş olarak ortaya koymuştur. Onlara gö*re edebiyat önce bir dil sanatıdır. Divan, Tanzimat ve Servet-i Fünûn toplulukları Türkçe kullanmadıkları için Türk edebiyatı*nın da temsilcisi olamaz. Gelecekteki Türk edebiyatı Türklerin Orta Asya tarihini ve Anadolu halk edebiyatını incelemeleriyle yaratılabilir. Sanat ve edebiyatta bizim ma*lımız olmayan atılmalıdır. Ömer Seyfettin Ziya Gökalp, Ali Canip ve arkadaşlarının başlattığı bu akım cumhuriyete kadar ba*şarıyla devam etmiştir. Kendinden sonraki akım ve toplulukları da etkilemişlerdir.