Battlefield: Bad Company 2 - Vietnam Oyunu

SeLeN

Yönetici
Editör
#1
Battlefield oyun incelemesi - Battlefield oyun incelemesi


Geçtiğimiz Mart ayında çıkarak 2010 yılının en iyi multiplayer tecrübelerinden birini yaşatan Battlefield: Bad Company 2 için pek çok harita paketi ve güncelleme yayınlandı. DICE, bunlar ile farklı üniformalar ve haritalar eklerken, hazırladıkları en büyük güncelleme paketini yılın sonuna sakladı. Bad Company 2 – Vietnam, oyuncuları modern savaş temasından kopararak savaşın ve Rock ‘n Roll’un harmanlandığı 60’ların Vietnam’ına götüren bir içerik paketi.

Bad Company 2, Vietnam ek paketi ile birlikte tamamen farklı bir havaya bürünüyor. 5 yeni harita, döneme ait 15 silah ve 6 araç, yeni karakter modellemeleri, seslendirmeler ve müzikler sayesinde ek paket yerine yeni bir oyun oynuyormuş hissine kapılıyorsunuz. Tüm bunlar Bad Company 2’nin takım oyununa odaklanan oynanışını hiç değiştirmiyor. Vietnam’da oynarken yine kendi bireysel başarınızı ve Kill/Death oranınızı önemsemiyor ve takımınızın bir parçası olarak faydalı bir asker olmaya çalışıyorsunuz.



Vietnam’a ve 60’lara gittiğinizde ilk göze çarpan değişiklik teknolojinin gerilemesi oluyor. Artık Red Dot’a sahip dürbünler, düşmanı fişleyeceğiniz Tracer’lar, hareket algılayıcı sensörler ya da güdümlü roketler bulunmuyor. Bunlarla beraber araç sayısı da düşürülerek daha çok piyade savaşına ağırlık veriliyor.

Bad Company 2’deki bazı silahlar Vietnam’da da bulunuyor. Bu nedenle oyundaki 15 adet silahın hepsi yeni değil. Oyundaki sınıflardan Recon (Sniper) hariç diğer hiç bir sınıf dürbünlü silah kullanamıyor. Yapımcılar, teknolojinin 40-50 sene gerilemesiyle birlikte silahların günümüz Anti-Recoil (Geri tepme önleyici) sistemlerine sahip olmayacağını ve bu nedenle geri tepme oranlarının artacağını belirtmişti. Fakat oyunda bunu hissedebildiğimizi söyleyemeyeceğim.

Battlefield: Bad Company 2 - Vietnam, Vietnam Savaşının filmlerde gördüğünüz sahnelerini yaşamanıza olanak kılıyor.

Silahlar, teknik özelliklerinin yanı sıra görsel anlamda da döneme ayak uydurmuş. Bantla yapıştırılmış şarjörler ve soyulmuş yüzeyler gibi detaylar sayesinde eski bir silah kullandığınız hissine kapılıyorsunuz. Bununla birlikte, silahların hasar miktarlarının arttırılmış olduğunu farkedeceksiniz.

Alev makinesi olmayan bir Vietnam olmayacağı için M2 Flamethrower da yeni eklenen silahlardan biri olmuş. Piyade savaşına ağırlık verildiği için, bu silah yakın mücadelelerde oldukça etkili oluyor. Fakat açık alanda kullanmanız durumunda bir anda kurşunlar için mıknatısa dönüşebiliyorsunuz çünkü çıkan alevler nedeniyle oldukça dikkat çekiyor ve haritadaki bir numaralı hedef oluyorsunuz.

Bad Company 2’deki sınıflar (Assault, Engineer, Medic ve Recon) Vietnam’da da aynı amaca hizmet edecek şekilde tasarlanmış. Sadece döneme ayak uydurmak açısından bazı ufak değişikliklere maruz kalmışlar. Assault, takım arkadaşlarına cephane sağlamak için mermi kutusu bırakabiliyor ve buna ek olarak M79 Thumper (Grenade Launcher) ile belli bir mesafeye bomba atabiliyor. Engineer, kullanabildiği RPG-7 AT ile araçların bir numaralı avcısı olmaya devam ederken, sahip olduğu kaynak makinesi (Bad Company 2’deki Repair Tool’un atası) ile araçları tamir edebiliyor. Medic, takım arkadaşlarının sağlıklarını kazandırıyor ve ölenleri şırınga ile hayata döndürebiliyor. Recon ise havan topu saldırısı yapabiliyor ve dinamit (C4’ün yerine) yerleştirebiliyor. Görüldüğü gibi sınıflar yine aynı dengeye ve özelliklere sahipler.

Ayrıca yine Bad Company 2’de olduğu gibi bu sınıfları kişiselleştirerek bazı ek özellikler kazandırabiliyorsunuz. Specialization’da açılan seçenekler sayesinde daha az hasar almak ya da daha fazla mühimmata sahip olabilmek gibi ek özelliklere sahip olabiliyorsunuz.
 
Üst