Alone In The Dark III

#21
Find the Crystal BLueMoon lost at valley of the four Winds
Yer:
Vulcan Village, Jeweler
Görev: Görev ismi herşeyi anlatıyor aslında. Diyo ki; Valley of the Four Winds`e gidin ve bütün yaratıkları öldürüp kristal taşı bulun.
 
#23
Get Holly Well Water
Yer:
Vulcan Village, Intermediary
Görev: Hellminor`un kirlettiği nehri temizlemek için kutsal iyileştirme suyunu bulup nehri temizleyin.
 
#24
Find Devil`s Scale Lost At Tomb Cave
Yer:
Vulcan Village, Intermediary
Görev: Tomb Cave`de bulunan şeytanın terazisini Seven Arrows Village`de bulunan İntermediary`e götürün
 
#25
Take The Heaven Bow To Knight
Yer:
Vulcan Village, Knight
Görev: Şovalye`nin şeytan avcısı olabilmek için Heaven okuna ihtiyacı vardır. Oku bulup Seven Arrows Village`e götürün
 
#26
Slay Devils Around Devil`s Cemetery
Yer:
Bear Village, Intermediary
Görev: Aslında şeytan olan ama Devil`s Cemetery yanında insan olarak görünen şeytanı öldürmeniz gerekli.
 
#27
Fetch Mandrake Roots
Yer:
Bear Village, Intermediary
Görev: Mandrake`nin köklerini şeytanın mezarından söküp Deep Waters Village`de ki Intermediary`e götürün.
 
#28
Earn 40.000 Gold Pieces And Buy Saver Blade
Yer:
Deep Waters Village, Intermediary
Görev: Deep Waters Village`de Intermediary`den 40.000 altını alın ve bu altınlarla Saver Blade`i satın alın
 
#29
Deliver Tea Leaves
Yer:
Bear Village, Intermediary
Görev: Çay yapraklarını Seven Arrows Village`de ki demirciye götürün.
 
#30
Get a Nail of a Vampire Demon
Yer:
Bear Village, Intermediary
Görev: Valley of the Ancestors`daki vampir şeytanları öldürüp tırnakları toplayın ve onu Intermediary`e götürüp altın kalkanı alın
 
#31
Meet The Incantation Doll Maker
Yer:
Bear Village, Shopkeeper, Spider Cave, Doll Maker
Görev: Deep Waters Village`deki Shopkeeper ile cadının büyülerini ciltlemek için konuşun. Açıklamalardan Doll Maker`i bulun.
 
#32
The Death Of Satan
Yer:
Bear Village, Intermediary, Wizard Raegios
Görev: Wailing Souls Castle`dan Blood Sword`u alın ve Wizard Raegios ile konuşun. Size Satanın nerede saklı olduğunu söyleyecek. Wailing Souls Castle`ın güneyinde kalan kristal anahtarı alın. Endless Cave`e açılan bir kapı bulacaksınız. Satan`ı burada bulup öldürün
 
#33
Tam çözüm PlayStation için hazırlanmıştır. Fakat diğer sistemlerde de kullanılabilir.
Eğer oyunun konusunu tam bilmiyorsanız Online Oyun Derginiz 'Merlin'in Kazanı'ndaki Alone In The Dark: The New Nightmare oyun incelemesini okuyun.
Oyunu oynarken mümkünse TV'nin sesini iyice yükseltip, karanlıkta oynayın. Böylece oyun daha heyecanlı hale gelecektir.
Tam çözüm sırasında karşılaşacağınız kuzey, güney gibi kavramlar haritadaki pusula doğrultusunda kullanılmıştır.
Mümkünse oyunu Analog Controller ile oynayın.
Silahınızı sürekli dolu tutun ve gereksiz mermi harcamaktan kaçının. Ayrıca oyunu çok sık save edip sıkıntı yaşamayın...
Oyun sırasında feneriniz sürekli yanık kalsın.
Odalara girdiğinizde mümkünse ışıkları yakın. Böylece bazı yaratıklar ölecek ve de önemli nesneler ışıldayacaktır. Ayrıca bir kaç özel odada ışığın açık ya da kapalı olması bazı şeyleri değiştirebiliyor. Örneğin bazı tablolar ve heykeller ışıkta ve karanlıkta farklı görülebiliyor.
Oyun sırasında karşılaşacağınız tüm döküman, günlük ve benzeri şeyleri inceleyip dikkate alın. Bu hem oyunun hikayesini daha iyi anlamınızı sağlayacak, hem de oyun hakkında bazı ip uçlarını verecek. Ayrıca telsiz bağlantılarını ve diğer konuşmaları da dikkate alın.
Tam çözüm sırasında biz genellikle sadece anahtar nesnelerin yerlerini belirttik. Bu nedenle siz girdiğiniz her odayı en ince detayına kadar araştırın ve sağlık nesnesi, charm, cephane gibi şeyleri toplayın.
Oyun sırasında karşılaşacağınız tüm nesneleri Inventory ekranında EXAMINE edip nesne hakkında daha ayrıntılı bilgi alabilir, L1 ile ZOOM+ yapıp inceleyebilirsiniz. COMBINE ise seçeceğiniz nesneleri birleştirmek için kullanılıyor. SPLIT ile de birleştirdiğiniz nesneleri geri ayırabilirsiniz.
 
#34
GARDEN

Oyuna başlayınca kendinizi ağaçların olduğu bir bahçede bulacaksınız. Sol tarafta üzerinde astronomik sembollerin bulunduğu kilitli bir kapı var. Gidip kapıya bir bakın ve şu an için kodu bilmediğinizden oyuna başladığınız yere geri dönüp, sağ tarafa doğru ilerlemeye başlayın. Telsiz konuşmasından sonra, kanlı merdivenlere ulaşıncaya kadar yolu izleyin ve bu merdivenlerden çıkın. İçerideki yaralı adamla konuştuktan sonra, hemen orada bulunan 'Small Bronze Key'i alın. Tekrar dışarı çıkıp yola devam edin ve ilerideki kilitli kapıyı bu anahtarla açın. Kapıdan geçince ilerideki taşların üzerinden mermileri alın ve demir parmaklıklı kapıya gelinceye kadar gidin. Bu kapıyı açıp, içeri girince bir kaç köpek yanınızdan koşarak geçecek. Sonra yerden mermileri ve biraz ileriden de Aid Kit'i alın. Şimdi geri dönün ve merdivenlerden yukarı çıkın. Biraz ilerleyince, hemen bir heykelin karşısında bulunan yeni bir merdiven hattı göreceksiniz. Buradan da yukarı çıkın ve ilerleyerek merdivenlere kadar ulaşın. Merdivenlerden çıkıp malikanenin kilitli kapısını açmayı deneyin. Araya giren FMV'den sonra merdivenlerden inip yolu izleyin. (Burada izleniyormuşsunuz hissine kapılacaksınız.) Demir kapıdan geçtikten sonra, suların yolu tıkadığı bir yerle karşılaşacaksınız. Hemen yukarı çıkın ve suyu boşaltmak için köşedeki vanayı çevirin. Şimdi suların çekilmesiyle ortaya çıkan tünele girin. Su seviyesinin yüksek olduğu bu tünelde ilerleyin ve merdivenlere kadar gelip yukarı çıkın. Biraz ilerleyince kilitli bir kapı göreceksiniz. Yan taraftaki engin duvara tırmanıp yerden Charm'ı alın ve ilerleyip demir kapıdan geçin. Sol tarafa döndüğünüzde kullanılmayan eşyaların bulunduğu bir yer göreceksiniz. Burada cephane, sağlık nesnesi ve 'Triple-Barreled Gun' bulacaksınız. Bunları aldıktan sonra diğer tarafta bulunan tabutu açın ve içinden 'Gilded Key'i alın. Tabutun yanındaki kapıdan geçmeden önce sol tarafa doğru ilerleyip sandıkların oradaki merdivene ve kilitli olan ama aralığından bakabildiğiniz kapıya bir göz atın. Sonra tabutun yanındaki kapıda Gilded Key'i kullanın ve yolu izleyin. Sonunda malikaneye ulaşacaksınız.
 
#35
MOOR

Kapıdaki ceseti araştırıp First-Aid Kit'leri ve Gas Cartridge'i alın. Köprüden geçip biraz ilerleyince sarsıntı olacak ve köprü yıkılacak. Yerde kesilmiş bir kafa göreceksiniz, buna göz attıktan sonra yola devam etmek yerine sol taraftaki merdivenlerden çıkın ve Abkanis taşlarının bulunduğu alana gelin. Hatırlayacağınız gibi bu taşları, malikanedeki bir tabloda görmüştük. Dikkat ederseniz alanın ortasında yuvarlak bir taş ve bunu çevreleyen de yedi büyük Abkanis taşı var. Burada bulmacaya başlamanız için yapmanız gereken ilk şey; doğu, batı ya da kuzey taşlarından birini belirlemek. (Hangi taşı belirlediğiniz önemli değil) Bu yüzden merdivenlerden çıktıktan sonra ya merdivenin solundan ikinci taşa gidin ve West(batı) yönünü işaretleyin, veya merdivenlerin tam karşısındaki kuzey taşına gidin ve North'u işaretleyin. Veya da merdivenlerin sağ tarafına doğru ikinci taşa, yani doğu taşına gidip East'i işaretleyin. Dediğim gibi seçeneklerden sadece birini yapmanız gerekli. Hangisini yaptığınız da hiç önemli değil. Çünkü hangisini yaparsanız yapın Aline sizinle telsiz bağlantısı kuracaktır. Bağlantıdan sonra asıl bulmaca başlıyor. İlk olarak kuzey taşına göz atın ve sonrasında Aline'i arayın. Bundan sonra bakacağınız her taştan sonra Aline ile telsiz bağlantısı kurmalısınız. Şimdi sırayı karıştırmadan güneydoğu, batı, güneybatı, doğu ve kuzeydoğu taşlarına gidip bakın. (Her taşa baktıktan sonra Aline ile bağlantı kurmayı unutmayın.) Aline'in burada sizden istediği, taşların üzerinde kaçar çizgi olduğunu ona söylemenizdi. Böylece Aline kendi senaryosunda karşılaştığı bir panele söylediğiniz kodu giriyor. Konuşmalardan sonra doğu taşına gidip Yes'i işaretleyin. Sırayla O Goul'ai, Hypor, Harnis, Korna seçeneklerini işaretleyin. Eğer Dictaphone'u dinlerseniz bandın başındaki sihirli sözcükleri sizde duyabilirsiniz. Bu işi yaptıktan sonra orta alandaki kayada beliren mavi ışığa gidin ve buradan 'Stone Stele ve Abkanis Statue'yüalın. Artık buradan gidip yerdeki kesik kafanın oradan yola devam edin ve merdivenlerden inip ilerleyin. İleride küçük bir tepeye tırmanan bir merdiven göreceksiniz. Yukarı çıkıp buradaki roketleri alın ve sonrasında inip yola devam edin. Yolun sonunda çalıların bulunduğu bir bataklığa gireceksiniz. Harita yardımıyla sol bölgedeki uçak enkazına ulaşıp içeri girin. Uçaktan 'Wire Cutters, Blue Lens' ve Aid Kit'leri alın. Sonra kokpite gidip pilotla konuşun ve hemen oradaki roketleri alın. Ardından uçağı acilen terk edin. Çünkü yaklaşık 15 saniyeniz var. Uçak pilotla birlikte sulara gömülecektir. Şimdi yine haritanız yardımıyla kuzeydeki alana ulaşın ve bataklıktan çıkın. Yolu izleyin ve ilerideki tahta köprüden geçip Aline ile karşılaşın. Burada Aline ve Carnby ellerindeki bazı nesneleri değiştiriyorlar. Aline gittikten sonra geri dönüp tahta köprüden geçin ve tekrar yolu izleyip küçük kilisenin kapısına ulaşın. Kapıdaki zincirleri Pliers ile kırıp içeri girin.
 
#36
CHAPEL

İçeriyi araştırıp buradaki nesneleri alın. Duvarda üzerinde çeşitli sembollerin bulunduğu bir panel göreceksiniz. Kodu bilmediğinizden şimdilik boş verin ve Flashlight ile Blue Lens'i Combine edin. Bu sayede feneriniz mavi bir ışık verecek ve normalde göremediğiniz kanla yazılmış lekeleri ve sembolleri göreceksiniz. Sembollerden ilki bulunduğunuz yerin kapısında. Feneri buraya tutacak olursanız daire içindeki yıldız sembolünü görebilirsiniz. İkinci sembol ise az önce Aline ile buluştuğunuz yerdeki kayanın üzerinde. Bu arada yoldaki kan lekeleri sizi sembollere ulaştıran ip ucu! Son sembol ise bataklığın gerisinde, merdivene tırmanıp roket mermileri aldığınız küçük mağaranın duvarında. Merak ettiyseniz sembollere dönüp bakabilirisiniz. Fakat sembollere bakmadan da panele kodu girebilirsiniz. Girilmesi gereken kod şöyle olacak; panelin ortasındaki halka içinde yıldız sembolü, bunun hemen sağ üstündeki ters haça benzeyen sembol ve yine yıldızın sağ altındaki çatal şekilli sembol. Sembolleri girdikten sonra gizli bir yol açılacak. Flashligt'ı Split edip eski haline döndürün ve buradan aşağıya inin. Önünüze çıkan küçük deliğe Obed Morton's Seal'i takın. Böylece geçitten geçtiniz. Buraya daha sonra başka bir Seal alıp yeniden geleceksiniz. Şimdilik yolu izleyin ve tel çerçeveli kapıdan geçin. Kafeslerin bulunduğu odanın en sonuna kadar ilerleyin. Araya bir demo girecek ve deney yapan çılgın Morton'lardan birini göreceksiniz. Ardından güç kesilecek ve karanlıkta kalacaksınız. Sol tarafınızdaki kilitli kapıya göz atın ve Aline ile konuştuktan sonra yanınızdaki duvarı takip edin ve ulaşacağınız güç kolunu indirin. Şimdi sola dönüp yolu izleyin ve kapıdan geçin. Kafeslerin oradan dosdoğru ilerleyin ve en sondaki kolu indirin. Bu kolu indirince projector ışık yanacak. Geri dönüp yolu izleyin ve kafeslerin arasındaki yola sapın (Buradaki duvarda sarı borular var) ve sürekli ilerleyin. Ulaşacağınız duvardaki son güç kolunu da indirin. Kırmızı bir ışık yanacak ve kilitli kapı açılacak. Hemen yan taraftaki kapıdan geçin. Masadaki kağıtlara göz atın ve ilerleyip kilidini açtığınız kapıdan geçin gidin. Merdivenlerden koşarak inin, yolu izleyin ve önünüze yeni çıkan merdivenlerden yukarı çıkın. Ara sıra sarsıntılar olacaktır. Burada hiç durmadan koşarsanız küçük yaratıklar dert olmayacaktır. En son iki kapının bulunduğu bir yere ulaşacaksınız. Önce bu kapılardan tahtadan olanından geçin ve buradaki 'Tape Recorder'ı çalıştırıp ses kaydını dinleyin. Sonra çıkıp diğer kapıdan geçin. Burası size tanıdık gelmiştir. Evet oyunun en başındasınız. Yan taraftaki sandıkların oraya gidin ve Edenshaw'la konuştuktan sonra buradaki merdivenlerden çıkın.
 
#37
WORLD OF DARKNESS

Biraz ilerleyince otomatik olarak Aline ile bağlantı kuracaksınız. Sonra haritanızı kullanarak ilerlemeye başlayın. Bir çok mavi kristalle karşılaşacaksınız. Karşılaşacağınız bu mavi kristaller Lightning Gun'ın Battery Charger'ını dolduruyor. Bu yüzden her kristalle karşılaştığınızda önce silahınızı doldurun, ardından kristali alın. Önünüze çıkan yaratıklarda da Lightning Gun çok işe yarayacak, fakat menzili çok uzun değil, bunu da bilin. Ayrıca bazı yerlerde yaratıkları öldürmek yerine, onlardan kaçmak çok daha avantajlı. Biraz ilerleyince araya bir demo daha girecek ve sarsıntı olup kaya parçaları düşecek. Bu demodan sonra da harita yardımıyla ilerlemeye devam etmelisiniz. En sonunda duvarda ilginç bir motif göreceksiniz ve uçurumun kenarına gittiğinizde araya bir demo girecek. Demoda aşağı düştükten sonra duvardaki sembolün yanındaki mağaraya girin ve ilerleyip 'Metal Flask(şişe) ve Photoelectric Pulsar'ı alın. Bu silahı kullanmak için önce ateş tuşuna basılı tutup silahı yüklemeli ve ardından elinizi tuştan çekmelisiniz. Sonra sembolün oraya geri dönüp buradaki ipi kullanın. Bulunduğunuz yerdeki merdivenlerden yukarı çıkmaya başlayın. Alan Morton'ı göreceksiniz ama kaçmaya başlayacaktır. Peşinden gidip yolu izleyin. En sonunda onu büyük bir çukurun bulunduğu yerde bulacaksınız. Demodan sonra yine harita yardımıyla ilerleyin ve mağaranın sonundaki ipten yukarı tırmanın. İlerleyip köprüden geçince Frederick Johnson ile konuşacaksınız. Konuşmadan sonra yine ilerlemeye başlayın. Lavların olduğu bir bölgeden geçtikten sonra yine bir köprüye geleceksiniz ve Johnson sizinle konuşacak. Bunun ardından ilerleyip merdivenleri geçin ve yolun sonundaki kapıdan gidin. Haritanıza baktığınızda solda ve sağda iki çıkış göreceksiniz. Sol taraftakine gitmelisiniz, giderken karşılaşacağınız yükseltileri tırmanarak geçebilirsiniz. Buradan çıktığınızda Aline sizi arayacak ve ilerlediğinizde sarsıntı olup büyük bir taş devrilecek. Bu taş bloktan geçin ve sağda parıldayan yeşil yere gidip Flask'i buradaki maddeyle doldurun. Bu maddeyi kullanıp sağlığınızı düzeltebilirsiniz. Sonra sütunun solundan gidip yolu izleyin. Bir masada ikisi eksik olmak üzere üç heykel göreceksiniz. Burada oyunu save ettikten sonra heykellerin sağındaki kapıdan geçin ve ipi kullanarak aşağıya inin. Burada biraz ilerlediğinizde taş yığınının üzerinde küçük bir nesne göreceksiniz. Bu sırada Alan Morton, yaratığa dönüşmüş bir şekilde size doğru gelecek. Bu yaratığı elinizdeki silahlarla öldürmeniz mümkün değil. Yapmanız gereken; mağaranın güneydoğu ucundaki girintide bir mızrak var. Hemen buraya gitmelisiniz, yalnız girintideki mızrağa gitmeden önce girintinin yakınlarında elinizdeki silahlarla yaratığa ateş etmeye başlayın. Bir kaç atış sonra yaratık yere eğilip sersemleyecek. İşte bu sırada hemen mızrağa gidin ve Carnby'nin yaratığı öldürmesini izleyin. Yaratığı sersemletmeden içeri girerseniz, yaratık birden önünüzde belirecek ve sizi yakalayıp fırlatacaktır. Ardından mağaranın ortasındaki taş yığınından heykeli alın ve yendiden iplere tırmanıp yukarı çıkın. Heykellerin bulunuduğu masaya gelip aldığınız heykeli, yani 'Head of Statue'yi ortadaki yere yerleştirin. Demodan sonra açılan kapıdan geçip oyun sonunu izleyin
 
#38
MANOR

Oyuna başlayınca ilerleyin ve Carnby ile konuştuktan sonra pencereden içeri girin. Lucy Morton ile konuştuktan sonra kapıya doğru gidin ve canlanan yaratığın üzerine fenerinizi tutun. Bir kaç saniye sonra yaratık yok olacaktır. Sonra odadan çıkın ve koridorda doğruca koşup ışıkları yakın. Böylece koridordaki yaratıklar yok olacaktır. Şu an silahınız olmadığından bazı yaratıkları fenerinizle korkutmalısınız. Böylece size zarar verecek kadar yaklaşamazlar. Işığı yaktıktan sonra buradaki kapı kilitli olduğundan koridorun gerisine dönüp ilerleyin ve buradaki kapıdan geçin. Sola dönüp ilerleyin ve buradaki kapıdan gidip odada bulunan nesneleri alın. Sonra tekrar bu odadan çıkın ve ilerleyip açık olan tek kapıdan geçin. Küçük koridoru izleyip öteki odaya geçin ve buradan 'Small Gilded Key'i alın. Şimdi Lucy Morton'ın odasının bulunduğu koridora gidip, ışıkları açtığınız yerin yanındaki kapıyı elinizdeki iki Small Gilded Key'den biri ile açın ve kapıdan geçin. Merdivenlerden biraz inince Aline otomatik olarak kapının ardında geçen konuşmaları dinleyecek. Kapıyı dinledikten sonra merdivenlerden aşağıya inmeye devam edin ve alt katta ışıkları yakıp kapıdan geçin. Burada kilitli olmayan tek kapıyı açıp içeri girin. Işıkları kapatınca ekrana bir heykelin görüntüsü gelecek. Ardından ışığı yakın ve heykele gidip Small Gilded Key'i takın. Revolver'ı alacaksınız. Odayı araştırdıktan sonra öteki kapıdan gidin. Professor Morton'ı göreceksiniz. Peşinden gitmeye başlayın. Ekrana bir kapının görüntüsü gelince, ilerleyip bu kapıdan da geçin. (Merdivenin solundaki kapı oluyor) Bulunduğunuz koridorun sonuna gidince Professor Morton ile karşılaşacaksınız. Bayıldıktan sonra kendinizi küçük bir odada bulacaksınız. Carnby'le konuştuktan sonra odayı araştırın ve 'Allen Wrench'i alın. Ardından aynalı kapıdan geçip aşağıya inin ve köşeden Triple-Barreled Gun'ı alın. Sonra yola devam edip en aşağıya inip yolun sonundaki kapıdan içeri bakın. Olanları izledikten sonra tekrar yukarıdaki odaya çıkın. Carnby gelecek ve sizi yukarıdaki kapaktan çıkartacak. Olanları izledikten sonra kapıyı unlocked edip odadan çıkın. Lucy Morton'ın odasına gidin. Konuşmadan sonra odadan çıkın ve ışıkları yaktığınız yerdeki kapıdan geçip, merdivenlerden inmeye başlayın. İlk kapıdan geçmek isteyince önce garip bir şey olacak, ardından kapıdan geçeceksiniz. Geçtikten sonra hemen önünüzdeki kapıdan geçin. Alan Morton'ın ofisindesiniz. Odadan 'Mirror ve Grenade Launcher'ı aldıktan sonra çıkın. Aline diyen garip sesler duyacaksınız. Koridorun ışıklarını yaktıktan sonra, ışıkları yaktığınız yerin solundaki kapıdan geçin. Burada hemen yan taraftaki kapıyı unlocked edin ve ardından bulunduğunuz odada ilerleyip lavabonun yanına gidin. Araya giren demodan sonra aynanın içinden geçin.
 
#39
LOST ROOM

İçerideki hayalet sizden aynayı isteyecek. 'Do you want to give the mirror?' sorusu sorulunca No deyip aynayı vermeyin. Aski taktirde öleceksiniz. Demodan sonra 'Abkanis Statue'yi otomatik olarak alacaksınız. Sonra odadan çıkmak için ilerleyin, Joseph Edenshaw gelecek. Konuşmadan sonra az önce unlocked ettiğiniz kapıdan çıkın. Malikanenin salonunun ikinci katına geleceksiniz. Merdivenlerden birinci kata inin ve salonun kuzeyindeki kapıdan geçin. Şimdi koridorun en doğu ucundaki kapıdan gidin ve bu küçük koridorda da güneydeki kapıyı kullanın. Odada büyük bir ayna göreceksiniz. Aynaya bir kaç el ateş edip kırın. Aynanın içindeki günlüğe baktıktan sonra Lucy Morton'a gitmelisiniz. Bunun için odanın batısındaki kapıyı unlocked edip çıkın. Kendinizi otomatik olarak Lucy Morton'ın odasında bulacaksınız. Lucy Morton'la konuştuktan sonra, 'Glass Prism'i almış olacaksınız. Şimdi buradan çıkıp Alan Morton'ın ofisine dönün. Işıkları söndürdükten sonra ofisteki projektöre Glass Prism'i takın ve ardından da Flashlight'ınızı da projektöre yerleştirin. Görüntüleri izledikten sonra 'Engraved Cube'ü alacaksınız. Şimdi koridora çıkıp en doğuya gidip, Richard Morton'ın büstünün oradaki kapıdan geçin ve odadaki First-Aid Kit'leri alın. Şimdi malikanenin birinci katındaki koridora gelin ve koridorun doğusundaki yanyana iki kapının büyük olanından geçin (Yani doğu yönüne göre sondan üçüncü kapı).
 
#40
CEMETERY

Haritada belirgin olan en batıdaki binaya girin (Crypt). Şu an bulunduğunuz yerde dört mezar taşı var. Üzerinde Jeremy Morton yazan mezar taşından geçin. İçeriden 'Box of Rockets, Rocket Launcher Pistol' ve First-Aid Kit'leri alın. Ardından odadaki mezara gidip üzerindeki yazıyı okuyun. Yazıda 'Only a symbol of light will open the tomb' yazıyor. Yani mezarı sadece bir ışık sembolü açabilir. Yazıyı okuduktan sonra otomatik olarak 'Metal Cover'ı alacaksınız. Şimdi dört mezar taşının bulunduğu yere gidin ve duvardaki panele gidin. Bu panele ışık tutarsanız buradaki noktaların yandığını göreceksiniz. Mezarı açmak için panelde fenerinizle bir sembol oluşturmalısınız. Sembolde tabiki Mortonlar'ın baş harfi olan M sembolü. Normal olarak fenerinizin geniş bir ışık yayması nedeniyle panelde sembolü oluşturamıyorsunuz. Bu nedenle fenerinizle az önce aldığınız Cover'ı Combine edin. Ardından panelde sol Analog çubuğu ile M sembolünü oluşturun. Analog Controller'ı olmayanlar ise biraz zorlanarak L1 tuşunu kullanabilir. Eğer ışığı yanlış noktaya tutarsanız paneldeki tüm ışıklar sönecektir. Bu arada kolay olması bakımından panele çok yaklaşmayıp arada biraz mesafe bırakın. Sembolü girdikten sonra fenerinizi Split edip, eski haline döndürün. Richard Morton yazan mezar taşından geçin. Gibson'ın cesedini inceleyip notu okuyun ve yolu izleyip DISC 1'i bitirin.
 
Üst